سیناسینا، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 2 روز سن داره

سینای من

اسباب بازی های سینای 3ماهه

1391/8/10 21:11
نویسنده : مامان منا
1,570 بازدید
اشتراک گذاری

چند روز دیگه سینا 4 ماهش میشه... می خواستم یه توضیحی در مورد بازی ها و اسباب بازیهای سینا تو 3ماهگی بدم..دیروز از اسباب بازی ها عکس گرفتم تا جالب تر بشه...

 

اول از همه در مورد این حیوون انگشتیا بگم که سینا خیلی دوسشون داره وقتی تو دستم می کنم یا باهاشون شعر می خونم یا صداشونو در میارم البته بعضیا رو نمی دونم صداهاشون چیه مثلاً گوزن یا موش..صدا شون چیه واقعاً؟؟!!!! خلاصه پسرم واسشون کلی ذوق می کنه و دستشو دراز می کنه تا بگیرتشون..گاهی موفق می شه که بگیره و طبق معمول صاف می بره سمت دهنش لبخند 

 

 

این جغجغه ها بخصوص اون خرگوشه رو خیلی دوست داره وقتی تکونش می دم هم دستاش تکون می خوره هم توی سرش صدا می کنه... یکی از دستاشم وقتی فشار می دم بوق می زنه :)...

 

 

اینا کتابای مخصوص حمومند که پارچه ای یاپلاستیکین ولی من بعد از 1ماهگی این کتابارو ورق می زدم و عکساشو نشونش مدادم..خیلی هم دوست داشت چون عکسای خوش آب و رنگی دارن...تو 3 ماهگی خیلی به اون کتاب پارچه ای که حیوونای جنگله علاقه نشون میداد دستش می گرفت و برگه هاشو تند تند تکون میداد ..دوسش داره چون وقتی تکونش می ده برگه هاش خش خش صدا می کنه

 

 

پک آموزشی باما..یک ماه پیش خریدم قصد ندارم از الان خوندن رو یادش بدم ولی فکر کردم به جای تهیه کتاب های مختلف که مربوط به شناخت میوه ها حیوانات اشیا و غیره هستش این پک رو بخرم چون خیلی از طبقه بندی ها رو داره و راحت تره و اینکه عکساش واقعیه و کارتونی نیست و دیگه اینکه نشون دادنش هم راحت تر از ورق زدن کتابه..در آینده هم اگر بخوام خواندن و نوشتن رو یادش بدم قبلش حتماً با یک مشاور صحبت می کنم چون واقعاً نمی دونم که خواند ونوشتن زودتر از موعد کار درستی هست یا نه مفیده یا مضره...در ضمن شنیدم بعضی از مدارس خوب بچه هایی رو که از قبل خوندن نوشتن بلدند ثبت نام نمی کنن

یادمه سینا 2ماهش بود و با دقت به این کارتا نگاه می کرد و چشم ازشون بر نمی داشت مخصوصاًحیوونارو خیلی دوست داشت الانم همینطور...

 

 

این 3 تا عروسک هم جزو اسباب بازی های محبوب سینا هستن...عنکبوته به یه فنر وصله که خیلی خوب بالا و پایین میره..اون آدمک چوبی هم به نظر خودم خیلی جذابه وقتی نخشو می کشم پاهاش تکون می خوره وقتی آدمکو میارم سینا از ذوقش دست و پاهاشو تند تند تکون می ده و می خنده..اون یکی هم وقتی حلقه رو می کشیم می لرزه..وقتی کوچک تر بود ازش می ترسید که عکسشو قبلاً گذاشتم ولی الان خیلی دوسش داره :)

 

 

نوبت کتابا شد...این کتابارو تو دوران بارداریم خریدم تو همون دوران حسنی نگو یه دسته گل رو براش می خوندم چون خودمم بیشتر از همه اونو دوست داشتم الان هم بیشترین توجه رو به همین کتاب داره بر خلاف تصورم به کتابای تاتی کوچولو خیلی علاقه نشون نمی ده و زود روشو از عکسا بر می گردونه..کتاب تقویت هوش هم خیلی خوبه من از 2 ماهگی نشونش می دادم..با دقت نگاه می کرد...ولی الان سعی می کنم وقتی نگاه می کنه یه توضیحاتی هم بهش بدم...  

 

 

این 2 تا هم جزو دسته محبوبا قرار می گیره..مخصوصاً لاکپشت..یادمه 2ماهش بود وقتی لاکپشت رو روی شکمش می ذاشتم پاهاشو می آورد بالا تا اینجوری لاک پشتو به خودش نزدیکتر کنه بعد با دستاش شاخکاشو می گرفت ..هر دفعه همین کارو می کرد..با این سن کمش خیلی برام جالب بود که رابطه علت و معلولی رو کشف کرده بود..اینجاست که باید بگم قربون اون عقلت برم من مادددددرماچاون مچ بند هم وقتی به دستش می بندم تکونش می ده حالت جغجغه داره صدا می ده خیلی دوست داره و فوری هم پاهاشو تو دهنش می کنه..وقتی 2ماهش بود اصلاً بهش توجهی نداشت ولی از سه ماهگی به بعد فهمید که ای بابا انگار یه چیزی به دست من بسته شده که جالبم هست وقتی دستشو میاره جلوی صورتش که با دقت به قیافه گربه نگاه کنه چشاش چپ میشه که من کلی بهش می خندم خیلی با مزه می شه خنده  

 

 

این تصاویر سیاه و سفید رو از سایت (brilkids) دانلود کردم و پرینت گرفتم..اینا خیلی خوبن به افزایش هوش و دقت و تمرکز کمک می کنن..تصاویر رو از وسط تا می کنم اول تصویر یک سمت رو 15-10 ثانیه نشون می دم و بعد تصویر پشت کاغذ رو هم به همین ترتیب..از 1/5ماهگی این عکسارو به سینا نشون میدادم که از همون زمان خیلی خوب توجه می کرد و دوست داشت..چشم ازشون بر نمی داشت و وقتی به سمت چپ و راست می بردم سرش رو همراه من تکون میداد..جایی هم تو اینترنت دیدم که پیشنهاد کرده بود بعد از 3 ماهگی این تصاویر سیاه و سفید رو به کودکمون نشون بدیم

 

 

اینم تشک بازیه واقعاً وسیله خوبیه..خیلی برای سینا سرگرم کنندست..از این جهت که باهر کدوم که دوست داشته باشه می تونه بازی کنه و کمی حق انتخاب داره..از آیینه ای که داره خودشو نگاه می کنه و می تونم جابه جاش کنم..می تونم وسایل مختلفی رو بهش آویزون کنم تا براش تکراری و کسل کننده نباشه..وقتی هم که کار دارم این وسیله به دادم می رسه چون چند دقیقه ای اونجا سر گرمه..من که خیلی راضیم ازش...لبخند

 

 

این سی دی آهنگ های موتزارته شاید اسباب بازی نباشه ولی آهنگ های قشنگی داره که سرگرم کنندست ...من از دوران بارداری به آهنگاش گوش می دادم الان هم هر روز برای سینا می ذارم...موقع بازی موقع تعویض پوشک...موقع شیر خوردن...بر اساس تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند موسیقی موتزارت و کلاً موسیقی های کلاسیک به رشد هوش و مهارت های اجتماعی نوزاد کمک می کنه

 

یک سری بازی هایی هم هست که نیازی به ابزار نداره و اتفاقاً سینا خیلی هم دوست داره مثل شکلک درآوردن با صداهای مختلف...آواز خوندن...بازی با دستها و پاها و انگشتاش...

 

Orkut Scraps - Carebears

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سینای من می باشد